Det stora julbaket

20081217

Idag har jag och Marcus bakat julgodis och gjort pepparkakor! Det var roligt.....och GOTT!!!



Marcus finhackar mandeln till knäcken.



Jag fyller formarna med knäckröran.



Mmmmm, de blev riktigt goda!

Vi gjorde också Leila Lindholms smarriga Rocky Road som innehåller choklad, marshmallows, jordnötter, pecannötter och dumlekola:



Vi gjorde också en godissort som heter mintcrisp. De innehåller mörk choklad, pepparmintsolja, cornflakes och mandelmassa. Jag klickade dem som "toppar" och doppade dem i florsocker.

Sist, men inte minst, bakade vi pepparkakor. Jag hade tänkt att sätta en egen deg, men det blev ingen tid för det så jag köpte färdig deg på Ica. Kanske bakar jag egen deg en annan dag om jag hinner och har lust. Det blir ju så mycket godare! Men så här blev resultatet:














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0