Glöggmingel

20081212

I onsdags hade jag och Maria ordnat lite trevligheter för våra vänner; glöggmingel. Vi var 6 st som hade mysigt tillsammans, några kunde inte komma. Det var jag, Maria, Carola, Madde, Anneli och Anita.



Värdinnorna!

När alla kommit bjöd vi på vörtbröd med julskinka och senap och till dryck hade vi julmust.





Efter det var det dags för att byta lite paket. Vi hade sagt innan till alla att de skulle ta med sig två julklappar, en ny för 50 kr och en "gammal", dvs något man har hemma som man kan bli av med. Så vi började spela tärning om de gamla paketen först.



Jag fick 2 paket OB......haha

Efter paketöppnande så drack vi glögg och åt en massa godsaker som jag och Maria fixat till.



Jag hade bakat pepparkaksmuffins och dekorerat dem juligt.



Maria hade gjort Rocky Road; smält choklad blandat med marschmallows, dumlekola och jordnötter. Supergoda!! Maria hade också delat på färska dadlar och lagt pepparrotsost i. Yummie yummie! Självklart hade vi pepparkakor och ädelost på bordet också.





Allt var väldigt uppskattat!



Efter tilltugget spelade vi om de nya paketen. Jag fick ett doftljus och en söt disktrasa:



Anneli fick pepparkaksformar och pepparkaksdeg  och Maria fick en fin ask som Madde hade dekorerat och lagt olika teer i.



Carola fick en gris-stav med massagefunktion, Madde fick glöggkryddor och Anita fick en ljushållare.



Vi avslutade kvällen med att ta fram ett recepthäfte som jag och Maria ställt samman. Vi hade sagt till alla att ta med sig ett favorit-jul-recept i några exemplar. Dessa satte vi in i våra receptfoldrar.



Detta ska bli en tradition, men inte bara vid jul, utan flera gånger om året. En annan gång kanske vi har engelsk tebjudning, eller firar Usa´s nationaldag eller påskmiddag osv. Så det blir en del recept i vår folder till slut.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0