Julbord på Lejonkulan

20081210

Igår var vi på julbord med jobbet på det nya stället i Alingsås; Lejonkulan. De har alltså byggt om ett skyddsrum som ligger inne i ett berg, till en restaurang. Hur coolt som helst. Jag försökte ta lite bilder, men vissa blev lite suddiga för det var ju rätt mörkt där inne + en väldans massa tända ljus. Men så här såg det ut i den långa gången när man gick in:





När man kommit in stod man framför ett stort rum med ett runt bord, precis som i Kung Arthur och riddarna runt det runda bordet.



Så här såg det ut på Lejonkulan:



Min kollega Elisabeth.

Tyvärr fick vi inte sitta där, utan blev eskorterade en trappa upp till en restaurang. Jag måste säga att jag blev lite besviken eftersom man blivit helt begeistrad i den mörka och mystiska entren och det fina rummet vi nyss vistades i. Nu kom man in i en "helt vanlig restaurang" som var ljus och upplyst med vanliga lampor. Det passade liksom inte ihop.



Sedan fick vi ta för oss av julbordet. Det var gott, men inget extravagant. Nja, revbenen som låg i någon slags glaze var underbart god. Ja, mätta blev vi i alla fall :)



Det var dock en trevlig kväll! Trevligt sällskap och en trevlig upplevelse. Tack för det Alingsås kommun :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0