Nougatmuffins

20081127

Ikväll när jag kom hem från kvällsmöte med jobbet så började jag baka med en gång. Det är min tur att ta med fredagsfika till jobbet imorgon. Det blev nougatmuffins, supergoda! ;) Här kommer receptet:

10-12 stycken

4 dl vetemjöl
2 dl socker
½ tsk salt
2 tsk bakpulver
1 ½ dl mjölk
1 ägg
25 g smält margarin
1 Dubbelnougat, grovhackad

Blanda mjöl, socker, bakpulver och salt i en bunke. Vispa ihop mjölk med ägg och rör ner det tillsammans med det smälta smöret och torrblandningen. Vänd ner den hackade nougaten och fördela i muffinsformar. Grädda i 225 grader cirka 15 minuter.

Så här såg de ut:





Jag hoppas kollegorna gillar dem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0