Alingsås, Vårgårda, Hol och Partille

20081025

Idag har jag farit runt i morsans bil :) Jag och Anne åkte först till Vinden för att hämta min klädhängare jag köpte där häromdagen. Den ska jag måla vit och ha i hallen sen, istället för hatthyllan som sitter på väggen. Jag ska också få omtapetserat i hallen och även i köket av Alingsås-Hem, och det är jag glad för. Jag är hemskt trött på de tapeterna! Oj, vad fint jag ska få :)



Sedan for jag och Anne till Vårgårda för att kolla på Hjulet, vilket är som Vinden, men de hade tyvärr stängt 20 min innan vi kom. Det får bli en annan gång. Så vi åkte till Hols "Antikt och Begagnat" istället. Där hittade jag jättefina ramar och en söt liten vas.





Allt detta för 100 kr (jag prutade 20 kr för jag hade inga kontanter och Anne hade endast en hundralapp..hehe)

Sen fick jag för mig att åka till Allum i Partille, så vi ringde Annes väninna Ilona och frågade om hon ville hänga med, och det ville hon. Så vi for dit och shoppade SOM ATTAN!! Jag blev jätteglad för mina fynd. Först svängde vi in på Rusta i Partille och jag hittade superfina kuddar (de blommiga) till min säng för 59 kr/st:



På Allum hittade jag en superfin vinterkappa på Åhléns i lila. Den kostade egentligen 895 kr, men var 20% billigare, vilket inte gör mig något aaaalls :)



Jag hittade också ett par vinterstövlar, vilket jag verkligen behövde, för 450 kr




På Indiska hittade jag ett supervackert fat (79,50 :-) och en underbar Buddha-staty (49,50:-):



Sedan blev det lite smått och gott och även en god salladstallrik



Kul var också att vi träffade Berivan som är min och Annes gamla kollega från arbetstiden i Partille. Berivan är GRYM på att fixa till ögonbryn med vanlig sytråd. Det gör superont, men blir hur snyggt som helst :)



Ja, det blev en heldag, men mycket trevlig!

Nu ska jag och Marcus sjunga Sing-star :)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Var köpte du skorna? nyfiken

2008-10-26 @ 00:42:07
URL: http://blogg.passagen.se/phenomenal_woman

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0