Då har man skakat hand med Drottningen då :)

20081009

Vilken häftig dag! Kungaparet var på besök på vår förskola för att titta på den nya passivhus-tekniken. Och jag jobbade som tur var :) Så de kom in på just vår avdelning (Säpo hade varit där inne och säkrat dagen innan) och tittade runt och rektor Agneta pratade om hur allt fungerar. Jag sa "Hej" till Kungen och tog Drottningen i hand. Hon var jättetrevlig! Barnen var roligast. Innan kungaparet kom sa en av killarna:
- Men Kungen är ju bara en gammal tant och vem vill titta på en sån? Haha.....
Och när de var där och tittade så sprang barnen runt och ropade:
- Kungen och Brottningen (observera att stavningen är rätt) kommer!
Och jag sa till den ene av flickorna att hon är redan här. Titta! Och jag visade. Men hon förstod inte alls utan gick förbi Drottningen och frågade: Vart? Precis här, sa jag, och Drottningen böjde sig ner för att visa sig. Jaha, sa flickan, och gick. Det var nämligen väldigt konstigt att Drottningen inte hade någon krona på sig. Så hon förstod aldrig det där. Jag förklarade det för Drottningen, och hon bara skrattade. Roligt!
De gick sedan omkring på en annan avdelning och kikade och sedan upp på personalrummet. Sedan var det dags att fara iväg till nästa ställe. De stod utanför en stund och fick varsin present i form av en ståltermos (tror jag). Kungen sa:
-Vad är det här? Ett gigantiskt läppstift eller? Hehe....Vitsig är han vår Konung!
Kolla på bilderna från idag:





Den här bilden tog jag inifrån förskolan när de anlände.



Här står rektor Agneta tillsammansmed Guido Hjortheimer (som har varit med och byggt upp huset) och Kungaparet i vårt stora rum och pratar.



Närbild på Kungaparet.



Kungen synar bygget :)



Kungen med rektor Daniel i släptåg.



Kungaparet tittar hur det ser ut i vårt personalrum och även hur de speciella taken ser ut som värmer upp huset.



Kungen och Drottningen emottager var sin ståltermos.



Vind i håret en vacker soldag i oktober.



Drottningen vinkar hej då på klassiskt vis.



De sätter sig i limousinen.



Kungaparets livvakter runtom limousinen.



Hej då! vinkar Kungen.........

Kommentarer
Postat av: heidi

whaaat?!? gud vad roligt! och lite sjukt faktiskt! :D

2008-10-09 @ 18:30:25
URL: http://bedroomdancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0