Healing, chai-latte och söta katter

20081018

Vilken underbar dag jag har haft idag! Dagen började med att jag, Anne och Ilona gick ner på stan för att besöka en minimässa för kropp & själ som heter "Livskonst". Den hölls i Folkets Hus i Alingsås. Det var ca 25 utställare och några miniföreläsningar. Vi gick runt och kikade först och sedan gick jag till en kvinna som gjorde irisdiagnostik, healing och medial rådgivning. 20 min kostade 200 kr. Det var det värt för hon var duktig. Först tittade hon mig i ögonen med en lampa genom ett förstoringsglas. Sedan fick jag lägga mig på en brits och hon pendlade över mig och sedan lade hon händerna över mina olika chakran. Genom att göra detta kunde hon tala om för mig att jag jobbar med barn, på dagis, och att jag behöver tänka mig in i hur jag själv skulle vilja vara och göra med personalen om jag själv var barn. Intressant! Hon sa att jag har proteinbrist och äter för mycket sött. Så jag ska inte äta vitt socker, utan istället sådant som dadlar, fikon, aprikoser, nötter av olika slag och mörk choklad. Jag ska äta B-vitamintabletter på eftermiddagen, dricka 0,5 liter vatten på morgonen, äta långsamt och tugga maten väl. Vidare så berättade hon för mig att jag är väldigt kreativ och idérik, att jag har en stark intution som jag ska ta vara på och att mamma och jag behöver göra roliga saker tillsammans och skratta ihop. Ja, det behöver vi :) Men det mäktigaste av allt var att hon sa att det var en gestalt bredvid mig som ville tala om något för mig. Hon beskrev mannen som en krigare och att han var stor och "grov" i kroppen. Min första tanke som poppade upp i huvudet var min farfar som gick bort när jag var ca 7 år. Sen sa hon att det var min farfar. Konstigt! Han står här bredvid dig och vill säga till dig att du också är en krigare. Mina ögon tårades. Det kändes väldigt häftigt! Som sagt så var jag liten när farfar gick bort, men jag kommer ihåg honom väl ändå. Vi hade ett speciellt band han och jag. Det känns tryggt att han är med mig. 

Efter denna emotionella upplevelse gick vi iväg till Espresso House och tog en fika. Vi drack världens godaste chai-latte....mmmmmm! Den måste ni testa någon gång.



 



Tillbaka till mässan gick vi på en miniföreläsning som hölls av Anette Forsberg. Hon höll i en seans. Det var häftigt! Jag har aldrig varit på något sånt förut. Hon fick kontakt med andar från andra sidan som ville ta kontakt med släktingar i rummet. Det var flera personer, däribland Ilona, som fick kontakt med någon farmor, farfar, mormor eller annan anhörig. Det var imponerande att få vara med om detta.

Efter seansen gick jag till en kvinna, Rita Fast, som skulle tala om för mig vilken min personliga inre färg var. DET var hur häftigt som helst. Genom att skriva upp mitt personnummer och mitt namn så fick hon fram vilken färg jag var född i, och vad det betyder för mitt liv, vilka färger jag behöver minska på och vilka färger jag behöver mer i mitt liv. Denna metod kallas för "Colourscope". Jag ska sätta mig in i boken mer någon dag, men för att ta en lång historia kort så var jag helt fantastisk....hehe. Jag är väldigt medial och intuitiv (vilket 4 olika personer har sagt till mig under ett års tid nu....hm...får nog ta fram detta inom mig mer än vad jag gör), jag vågar mycket, är kreativ och idérik (det sa kvinnan innan också till mig), jag är bra på att lyssna, jag är en bra pedagog och har mycket kunskap, jag är väldigt känslig och skulle bli en excellent rådgivare, jag är självgående och vet vad jag vill, skriver bra och skulle kunna jobba som journalist, jag ska jobba med människor, men kanske på ett annat sätt än vad jag gör nu, jag har healingkunskaper osv. Superlativ öste över mig :)) Men, och det är ett stort men, jag MÅSTE blir mer självständig och oberoende och SE min kapacitet som verkligen finns inom mig. Jag ska helst klä mig i grå och vinröda skalor och ha smycken i silver. Så här såg det ut när hon var klar:





Ja, det var en spännande och omtumlande dag.

Efter det åkte jag hem till Madde. Vi köpte thaimat *mums* och satt och tjötade bra länge. Sedan gjorde hon gooood efterrätt; äpplebitar stekta i sirap, kanel, smör och råsocker ( jaaaa, jag veeet att jag inte skulle äta vitt socker, men det var faktiskt brunt...hehe) och till det vaniljgrädde.





Sen fick jag naturligtvis gosa lite med hennes 4 katter. Visst är de underbart söta?!









Mjau och god natt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0