Mysig familjemiddag

20081005

Idag var jag hemma hos mamma och Dennis och åt goood mat! Morfar och hans danska tjej (hm, säger man tjej när man är pensionär? Flickvän? Väninna? Förslag emottages gärna) Fritzi kom på besök från Helsingborg/Danmark och även Dennis pappa Lennart och hans kvinna (??) Margareta från Göteborg. Mycket trevligt! Mamma och Dennis hade lagat en supergod gryta med massa olika grönsaker och fläskfilé och korv i. Konstig blandning kan tyckas, men den var underbar!





Lennart och morfar tar för sig av den goda middagen.



Grytan, vars recept kommer från Viktväktarna, var populär bland gästerna.



Dennis häller upp rödvin som serverades till middagen (själv drack jag bara vatten).







Mamsen och moi!


Kommentarer
Postat av: Laura

Hej..

Hoppas du haft en bra helg, blev det ngt bakande för dig? Jag bakade chocklate chip cookies igå från Leilas..de var jättegoda men smakade lite för mycket lime, nästa gång blir det inte så mycket lime i. Imorgon ska jag ge mig på applecrumble muffins..gott:-)

2008-10-05 @ 22:23:00
URL: http://lilladsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0