Shopping i Borås

20081001

Idag efter jobbet följde jag med Madde till Borås. Hon skulle dit i ett ärende och innan det tänkte vi åka till pysselbutiken Magnolia. De har så otroligt fina stämplar, papper osv. Naturligtvis kan man inte åka därifrån utan att ha köpt något:



Maaaassa fina papper hade dem! Det är konstigt det här med papper. Jag har hur många som helst hemma, men det är något man alltid köper när man är inne i sådana här affärer. Det kommer ju nytt hela tiden och allt är ju så bedårande sött, så det är svårt att låta bli! Köpte några med julmotiv så att jag ganska snart kan börja göra julkort. Man måste vara ute i god tid, för annars blir det stressigt sen. Sedan fanns det sååå söta och romantiska gamla papper som jag blev kär i. "Pappret" med träd till höger är faktiskt i tyg, och självhäftande, och det tänkte jag klä om en skrivbok med.



Det blev också lite fina stenar att dekorera kort och scrapbooking-ark med, en dye med jukulor (perfekt till julkorten), ett guldglittrigt embossingpulver, en jättefin stämpel av ett träd med ett hjärta på stammen och 3 olika spetsbårder.

Efter Magnolia åkte Madde iväg till sitt möte och jag gick till andra affärer och kollade. På Clas Ohlson och Eko-hallen köpte jag lite smått och gott till kök och bak:



På väg hem bestämde vi att vi skulle gå in på Rusta och kika. Och det var jag glad för att vi gjorde. Oj, vilka fynd jag gjorde där! Kolla in juvelerna:



Ett heeeeelt charmerande kakfat för endast 10 kr!! Det var sista exemplaret, och egentligen ville han inte sälja den, men jag kopplade på charmen och övertalade honom och då fick jag den för en tia. Snacka om tur!



Till kakfatet en romantisk tekanna för 40 kr.



2 blomkrukor som går bra ihop med ovanstående inköp, 15 kr/st.



Muffinsformar i silikon för 30 kr. Perfekt att kunna återanvända!



3 pocketböcker i Jane Green- och Sophie Kinsella-anda. I love! (30 kr/st)



Jag blev urglad av att se att de hade Sanctuary i sitt sortiment, och BILLIGT! Dessa krämer har jag köpt när jag varit i London. De säljer dessa på bland annat Boots, och de kommer från SPA Covent Garden. Jättesköna och undergörande! Dessa kostade 30 kr/st, scrub och body butter. I England kostar dessa ca 30 kr också, MEN de jag köpte innehåller 300 ml och de i England för samma pris innehåller 50 ml. Det kallar jag ett kap!



En 3-pack från samma märke, med annan doft. Bath creme, body scrub och body soufflé. Alla för 50 kr.



Sist, men inte minst, en fin burk med badsalt. Doftar ljuvligt! Denna kostade 30 kr. Om du inte har testat Sanctuarys produkter så råder jag dig att göra det. Kolla på Rusta, annars vet jag inte var man köper dem, förutom i England.

Mmm, då var denna shoppingdagen till ända. Aaaaahh, vad det är undergörande att slösa pengar...hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0