The Secret

20081017

Ikväll träffades vi alltså igen, gänget från Änglagårdens förskola. Vi är sex stycken; jag, Anne, Anna, Janeth, Katrin och Pia. Vi har otroligt mycket gemensamt, och jag tror att det var meningen att vi skulle träffas. Det känns som att vi har känt varandra bra mycket längre än den lilla knappa månaden vi jobbade tillsammans innan konkursen. Ikväll träffades vi hos Anna och hon bjöd på supergod mat; varm smörgåstårta. Jag tog med mina goda muffins, vilka blev populära. Roligt! Sedan tittade vi på filmen "The Secret", vars bok är skriven av Rhonda Byrne. Om du inte vet vad "The Secret" är så handlar det om lagen om attraktion. Och då menar jag inte attraktion mellan könen, utan att det du vill och tänker attraheras till dig. Tänker du negativa tankar som t.ex. "jag kommer aldrig att träffa Mr/Mrs Right" så kommer du inte heller att göra det. Men tänker du tvärtom att du KOMMER ATT träffa honom/henne och visualiserar att du redan gjort det, kanske skriver en specifik lista över vad du verkligen vill ha i din kommande, och tackar för att du redan har det.........DÅ kommer du att få det. Hur lång tid det kommer att ta innan detta sker beror lite på hur intensivt du visualiserar detta. Positiva tankar drar till sig positivt, och negativa tankar drar till sig negativt. Det är lagen om attraktion. För att läsa mer om detta, kolla in websidan: http://www.thesecret.se/.

Vi ska alla göra ett test nu. Alla skrev ner en önskan på ett papper. Vi ska via "The Secret" se om det fungerar att få detta inom 1 månad ungefär. Vi får se.......:) Nästa gång vi ses kanske någon av våra önskningar har gått igenom.



Katrin, Pia och Anne njuter av Annas goda smörgåstårta. Tyvärr vill inte Anna och Janeth vara med på bild :(





Klippte av min långa lugg häromdagen också. Men jag måste verkligen till frissan nån dag och färga håret och toppa mig lite. Just nu är jag dock nöjd med lugg, men det dröjer väl inte länge förrän jag ångrar att jag klippte av den...haha. Alltid velig vad gäller håret. Men man måste förändra sig lite emellanåt. Annars blir allt så tråkigt. Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0