Bokmässan Göteborg 2008

20080927

Idag har jag, Anne och Ilona varit på Bokmässan i Göteborg och frossat i böcker. Jag fullkomligt ÄLSKAR böcker och att gå där är ju som en dröm. Dock är det jobbigt för nacken då man måste vända och vrida på sig hela tiden för att inte missa något. Jobbigt också för armar och händer eftersom man köper så mycket och böcker väger inte lite. Men det gör inget. Jag är glad att få vara där bland alla författare och andra bokälskare.



Ilona och Anne utanför mässan.



Oerhört mycket folk inne på mässan! Man fick böka och armbåga sig fram. Men det är en charm i sig :)



Håkan Nesser satt och pratade om sin senaste bok "Berättelse om herr Roos".



Jag och Anna Jansson. Jag köpte hennes senaste bok "Pojke försvunnen" och hon signerade den. Kul! Hon var oerhört trevlig. När Anne skulle ta kort på oss så sa Anna att vi skulle säga "kattskit"...hehe. Hon var både trevlig och rolig. Hennes bok "Främmande fågel" går nu på tv4 på tisdagar kl 21. Otroligt spännande serie!



Anders Jacobsson och Sören Olsson, alias Sune- och Bert-författarna, stod där så sött och glada och signerade sina roliga böcker. Jag köpte dock ingen, men frågade fint och snällt om jag fick ta en bild och det fick jag minsann. Dock sa Sören att han inte trodde att motivet skulle bli så bra. Men ack så fel han hade ;)



Författaren Margit Sandemo satt där och hade en låååång kö av beundrare som ville ha sitt ex av hennes nya bok "Trollrunor" signerad. Hon är ju fantastisk! Har skrivit hur många böcker som helst! Hennes mest kända serie är "Sagan om isfolket" och den innefattar hela 47 böcker!!

Efter en stund blev vi otrooooligt hungriga och behövde mer energi för att orka titta runt på mer böcker. Vi gick ut och satte oss på restaurangen "Le Barone". Jag åt spaghetti Bolognese, och den var väl okej. Blev mätt i alla fall.




Ja, idag blev jag av med en del pengar, men fick en massa fina böcker, vykort, serietidningar, nyckelringar osv.  Jag köpte bland annat:

   



 

 

 

 

The Cat´s Addressbook LP70079

2087 2096 2099

Gaelle Boissonnard gör otroligt vackra målningar! Jag köpte dessa 3 vykort som jag tänkte rama in. Kolla in hemsidan: http://www.correspondances.com





På nyckelringen står det: "Lyssna noga - livet är mycket mer". "Kreativ insikt" hade en massa underbara produkter med vackra och insiktsfulla ord. Kolla in deras hemsida: http://www.kreativinsikt.se

En underbar dag! Jag är supernöjd :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0