Det doftar ljuvligt av äpple och kanel i mitt kök...

20080919

Idag har jag testat att göra en annan sorts cupcake. Även denna dag tog jag hjälp av Leilas underbara bakbok och bakade "Äppelkanelmuffins med crumble". Oj oj oj vad ljuvligt goda de blev. Ni skulle känt doften i mitt kök! Ljuvlig!!
Jag började med att vispa ägg, strösocker och vaniljsocker:

 


Sedan blandade jag i alla torra ingredienser och smält smör. Därefter stekte jag klyftade äpplen i smör, socker och kanel:



Smeten hällde jag i formarna, stack ner några äpplebitar i varje, strödde på crumble (smör, havregryn, vetemjöl och socker) och in i ugnen. När de var klara efter ca 25 min, fick de svalna och sedan garnerade jag dem så här:








Smarrigt va?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0