En fantastisk söndag

20080921

Idag har jag haft en underbar söndag! Vaknade utvilad, och sedan blev jag glad och upplyft av att se att solen kastade sina dyrbara strålar på mig, så jag bestämde mig för att ta med kameran och min bok ut. Började gå runt Nolhaga berg och tänkte på att pappa och Maggan kanske var hemma så jag ringde och frågade om de ville bjuda på kaffe, och det ville dem.



När jag kom dit låg Annie på dörrmattan i solen och slöade.





Vi drack kaffe och åt varsin gräddbulle, eller ja, pappa åt två ;)

Sedan fotade jag lite i deras trädgård. Hittade några slöa getingar som var sugen på blomnektar:





Efter tack för fikat gick jag vidare och stötte på några kossor som blängde på mig och slickade sig i näsan:





Istället för att umgås med kossan Bella så gick jag vidare till fågeltornet som ligger vid sjön Mjörn. Visst är det vackert?





Gick vidare och satte mig på en klippa för att njuta av solen och läsa min bok. Det satt en väldans massa kanadagäss i sjön och kacklade.











När jag hade läst ut boken, solat lite och lyssnat till gässens konversationer styrde jag stegen mot det lilla söta koloniområdet i Nolhaga:











Det är så gulligt och pittoreskt där!

Ja, så såg min förmiddag ut! Nu ska jag baka kakor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0