I valet och kvalet!

20080921

Idag när jag satt ute i solen, på en klippa vid sjön Mjörn, läste jag ut en bok som heter "I valet och kvalet" och den är skriven av Jane Green. Om du gillade "Bridget Jones dagbok" ska du definitivt läsa denna!

Boken handlar om Libby, 27 år, som är singel och dejtar Nick, en kille som går på a-kassa, skriver en bok, bor i en sjaskig etta och klär sig som en uteliggare. Trots detta är han dock supersnygg och fantastisk i sängen! Men det är inte vad Libby vill ha. Hon vill ha kungariket. Då träffar hon Ed, en finansman som är 10 år äldre än henne själv, och rik som ett troll. Han är alltså raka motsatsen till Nick och Libby inleder ett förhållande med honom. Men det finns hakar där också. Han har en urful mustasch,  en ovana att lägga in lite smått irriterande franska fraser då och då, men framför allt, han är urusel i sängen. Vem väljer hon?

Det är en skön bok, lättläst och rolig. Man känner igen sig ganska mycket i Libbys liv som singel. Definitivt läsvärd! Jag lånade precis ut den till Anne, då jag refererade lite till henne när jag läste den ;)



Tyvärr hittar jag ingen sajt på nätet som säljer denna, men den finns kanske på biblioteket och/eller antikvariat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0