Min tid som cupcake-oskuld är över....

20080918

Jag har länge älskat dessa bakverk för dess sötma och vackra uppenbarelse. Det är inte förrän idag som jag själv har kreerat dessa gudagåvor. Jag tog Leila Lindholms senaste bok till hjälp; "A piece of cake"


En helt underbar bok med vackra och färglada bilder. Det finns ingen i hela världen som inte blir sugen på att baka när man tittar i denna. Ett bra tips till den som vill ge bort som present! Jag gjorde Chokolate cupcakes (längst upp på bilden):



Jag ändrade dock lite i receptet och lade i hallon i mitten av cupcakesen. Ser smarrigt ut va?



Jag hällde alltså i halva smeten i formarna och lade dit hallon och sedan hällde jag på resten av smeten. In i ugnen! Så här såg de ut när de var klara
:

 


Sedan var det dags att lägga på den smarriga chokladfrostingen och dekorera med strössel. Så här blev slutresultatet:

 

 

 


Vattnas det inte i munnen?? ;)










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0