Shopping för hela slanten

20080920

Idag har jag shoppat en massa kul och fina saker! Har inte shoppat riktigt sedan jag och Anne var i Köpenhamn i somras, så det var då äntligen dags! Jag blir glad av shopping, men vilken kvinna blir inte det??!
Jag köpte dessa underbara tavlor av Birgitta Lindeblad och hängde upp dem på väggen i badrummet:

   


För baket köpte jag ett sött litet röd-vitt durkslag och en liten slickepott. Det ska vara en fröjd för ögat när man bakar också :)




Tavlorna och baksakerna köpte jag på en söt butik i Alingsås som heter Balders Hage. Kolla in hemsidan och se det fina sortimentet: http://www.baldershage.se

Vidare åkte jag till Vinden, vilket är som Myrorna, där folk lämnar in saker de inte använder längre och säljer billigt till förmån för olika behövande ändamål som t.ex. Bibelskola i Ryssland, fängelse i St Petersburg, en radiostation i Tallin, fraktkostnader till Afrika, barnhem i Polen och ett projekt för människor som lever på en soptipp i Ecuador m. m. Det mesta går till Östeuropa, men en del också till olika välgörande ändamål i Sverige som kvinnojour och RIA-center (Råd I Alkoholfrågor). Kika gärna in där när ni åker förbi Alingsås. Dessa fina saker köpte jag för den totala summan av 130 kr!!:











En supersnygg väska, som förmodligen har några år på nacken, men det är precis såna väskor du hittar ute i affärerna idag, så jag gjorde ett kap när jag betalade 30 kr för den. Den ursöta gröna lilla glasskålen med sött lock kostade 15 kr och den tänkte jag antingen ha i sovrummet eller i badrummet med smycken i. Blev helt förälskad i den! Läsdagboken kostade 5 kr och jag brukar skriva upp vilka böcker jag läst och lite kommentarer om dem, så detta var en perfekt investering. Vidare köpte jag 2 st underbara uppläggningsfat med söta blomdekorer. Romantiskt och lantligt. Dessa kostade 50 kr tillsammans. Till sist så köpte jag 2 st söta ljusblå skålar i glas som jag tänkte ha när jag bakar. Ursöta! 15 kr styck.

Efter denna shopping-orgie åkte jag vidare till Blomsterlandet för att förgylla mitt köksfönster med blomster. Titta så vackert det blev:









I love pink!


Kommentarer
Postat av: heidi

haha vi har verkligen samma smak! vilka fynd du har gjort! :D

tänkte tipsa om en blogg: http://attbakacupcakes.blogspot.com/ den är ganska bra, och det finns en del länkar där som jag tror du skulle gilla. :) hoppas allt är bra med dej! kramar

2008-09-27 @ 18:13:00
URL: http://bedroomdancing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0