Stadsskogen i solsken

2000925

Jobbade 7,30 - 15,45 idag. Och idag var det min tur att ha samling med de större barnen. Vi hade massage. Det var jätteroligt och mysigt. Jag satte på en relax-skiva, tände några ljus och vi satte oss i ring. Sjöng den sedvanliga namnsången och sedan fick de sitta två och två, den ena med ryggen mot den andre. Jag läste en massage-saga och visade samtidigt på ett av barnen och de andra härmade. Sedan fick de byta så att alla fick prova på att massera och att bli masserade. De tyckte det var skönt.

På förmiddagsrasten vid 10 tog jag en promenad, då det var så underbart väder ute. Solen stod högt på himlen. Daggen låg kvar i gräset och glittrade så vackert och vattendroppar hängde kvar på den gula bron, redo att falla ner för att bli ett med asfalten. Solen letade sig fram på alla möjliga ställen. Vackert och skönt!











Husbygget utanför förskolan skrider framåt. Sist jag tog en bild såg det ut så här: http://michaelasspace.blogg.se/2008/september/stadsskogen-alingsas.html
 Idag, 10 dagar senare, ser det ut så här :



På lunchrasten vid 12,15 cyklade jag iväg och träffade Anne, som jobbar på en förskola lite längre bort. Vi träffades halvvägs och stod i solen och tjötade en stund innan det var dags att cykla tillbaka.



Nu är det dags att laga middag och städa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0