3 supertrevliga dagar

20090430

Tisdag:

Mamma, Dennis och syrran hämtade mig på jobbet och sen drog vi till Göteborg för att se en föreläsning med Kaj Pollack. Han har skrivit två böcker; "Att växa genom möten" och "Att leva med glädje", och det var detta han pratade om. Jag har faktiskt varit på samma föreläsning för drygt 1 år sedan med mitt dåvarande jobb, men det skadar aldrig att höra sådana nyttigheter igen och igen och igen...
Att tänka positivt och att välja sina egna känslor är ju en självklarhet kan man tycka, men så är inte fallet. Hur ofta blir man inte irriterad på andra människor och då förändrar sitt eget humör? Det är bara du själv som kan bestämma din egen verklighet!
Det är värt att jobba med!
Det finns människor som gör dig lycklig och glad, av deras handlingar och blotta existens. Du tackar din lyckliga stjärna för att du finns i deras liv, och att de finns i ditt.
Tänk också, att dessa underbara varelser även kan vara de som gör dig olycklig och arg.
Men är det verkligen DE som gör dig arg?
Tänk efter, för det är bara du, och endast du, som kan förändra hur du mår.
Och även om det är någon eller något som gör dig arg, fundera starkt över varför detta får dig på dåligt humör. Kan du agera på ett annorlunda sätt?
Läs böckerna!

Onsdag:

Helena, hennes lilla dotter Elin och min gamla kompis från högstadietiden, Maria, var på besök. Jag lagade god mat till dem och vi satt och snackade gamla minnen ett bra tag. Mycket trevligt! En ny träff med middag kommer om ca 1 månad. Ser fram emot det :)



Maria och jag upptäckte att vi båda hade gått en gitarr-kurs för några år sedan och testspelade lite.



Snacka om blå ögon!



Kontakt

Torsdag:

Idag, valborgsmässoafton, jobbade jag till 15,30. Sen cyklade jag hem och träffade Madde efter en stund. Hon hämtade mig med bilen och vi åkte ut till Gräfsnäs för att fota. Det är så vackert där, och idag möttes vi av en matta fylld av vitsippor badandes i solens strålar. Vilken syn! Man blir så lycklig i hjärtat...





Vi kunde ju inte låta bli att stiga in i blomsterängen och lägga oss :)





Fantastiskt vacker bild på Madde!!

Vi vandrade runt lite och kikade och fotade.







Vi träffade på en sötnos som var sugen på vår frukt :)

Sen tog mitt batteri till min kära kamera slut, så som tur var hade jag med mig min gamla trotjänare :)



Gräfsnäs ruiner



Underbart härligt och rogivande i solen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0