Botaniska trädgården

20090420

I lördags tog jag och Madde en liten tur till Botaniska trädgården i Göteborg. Oj, vad fint det är där!
Helt underbart och rogivande att gå och kika där. Naturligtvis hade jag med mig min kamera för att testa den på alla fina blommor. Det var roligast att gå in i växthuset med den tropiska känslan och en massa fina orkidéer och annorlunda växter. Nu var det ju mycket knoppar som var på väg upp, men många blommor och träd stod i blom. Väldigt vackert! Vi tillbringade några timmar där med att gå runt, ta en lunch på deras restaurang och bara ha det gott. På hemvägen kikade vi in på Allum en sväng, vilket alltid är roligt. En härlig dag!






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0