Julafton 2009

20091225

Julafton 2009 var en riktigt mysig dag.
Som vanligt startar dagen med julfrukost hemma hos pappa och Maggan. Då äter vi risgrynsgröt (med en mandel i som detta år lyckades försvinna i intet), Maggans goda bröd och julskinka. Tomten kommer på besök och vi får julklappar. Detta årets julklapp blev en repris av förra årets; en helkväll med hela familjen då vi först äter god middag hos pappa och Maggan och sedan åker till Stures Bowling för en match. Jätteroligt! Här är bilder från julfrukosten:



En gran full med julklappar under är som en fröjd för ögat







Oscar genomskådade "Tomten"



Söt-Annie!

Sedan bar det av hem till mamma och Dennis. Där tillbringade vi resten av dagen. Det var spel, julklappsbyte, god mat och härliga skratt:





Maja gillade varken att jag fotade henne hela tiden eller att hon fått en röd rosett runt halsen



"Granen står så grön och grann i stugan..."



Dennis fick en spikmatta av mig i julklapp



Marcus fick en passande kökshandduk av mig...hihi







SKÅL!



Pepparkakscheesecake med saffran



Nej, det var dåligt med vinster



Rebecca fick en kudde i julklappsspelet. Den var tydligen skön

Vad fick jag i julklapp då? Jo, en extern hårddisk (perfekt att förvara mina bilder), ett presentkort på Stilla Spa, en bok "Dödergök" av Katarina Wennstam och trisslotter (varav jag vann 50 kr på en). Tidigare har jag bytt med Anne och Madde och fick då bland annat lite pysselgrejer, 2 skivor med Robbie Williams, ett jättesött stenhjärta med en ängel på och en bok "Biscotti". Har även fått många blommor på jobbet, ett presentkort på bokhandeln och en fin påse med diverse matvaror (dels som avslutning och dels för att jag ska byta jobb efter nyår).

JAG ÄR NÖJD!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0