Uppdatering sen sist

20091212

Oj, vad jag har varit dålig på att uppdatera bloggen på sistone. Jag ber om ursäkt!
Jag ska berätta lite vad som hänt sen sist:

28 november tog jag och Madde X2000 till Stockholm för lite shopping över dagen! Madde fyllde 35 år den 26 november så detta var en present från mig till henne.
När vi kom till centralen i Stockholm gick vi direkt till Gamla Stan för att kika runt lite. Det är såååå mysigt där! Därifrån gick vi neråt Kungsgatan. Det blev många affärer avverkade. Dock hittade jag inte så jättemycket till mig själv. Det blev mest julklappar, men det är ju inte fy skam :)
Bilder från Stockholmsdagen:








3 december var det julfest med jobbet. De hade inte beställt julmat, utan medelhavsmat istället med jättegott kött, fetaost, oliver, ciabattabröd osv. Oerhört gott!

6 december var jag och min kollega Anneli iväg och såg filmen "Bröllopsfotografen" på bio. Saga bio i Alingsås hade 70-årsjubileum så man fick se filmen för endast 19 kr! + att man fick en påse Bilar på köpet :)
Jag gillade verkligen filmen! Så gå och se den! Rolig, skön, härlig värmländska!

På tal om film, så har jag sett en del på sistone.: "The Reader" (vacker, berörande och sevärd), "Jumper" (spännande och cool) och " I now pronounce you Chuck & Larry (ganska rolig, lite väl hysterisk, helt okej film).

Igår, 11 december, hade jag min första bokcirkel här hemma. Mamma, Madde och Anne var här och vi hade alla läst boken "En sorts kärlek" av Ray Kluun. Det var jätteintressant att sitta och prata om den! Jag hittade en bra mall på nätet att utgå ifrån när man har bokcirklar:

http://www.manpocket.se/Global-information/Hur-du-startar-en-bokcirkel/

Betygmässigt fick boken 3 st 4:or av 5 och en femma! Läs den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0