Den som gräver en grav

20090213

Idag lyssnade jag färdigt på min ljudbok som jag har i mobilen; "Den som gräver en grav" av isländska Yrsa Sigurdadottir.

Den handlar om ett mord som utförs i närheten av en gård med new-age-tema som ligger utanför Reykjavik. Jonas, som äger gården, företräds av advokaten Tora, och hon hjälper honom i jakten på mördaren. Det visar sig att de två gårdarna, som ligger bredvid varandra, ruvar på hemligheter från förr. Hemligheter som ingen vill ska komma fram....

Det var spännande och roligt att läsa en bok från en författare som inte härstammar från Sverige eller något annat framstående land. Själva boken var ganska spännande till viss del, och långtråkig till viss del. Denna boken hade nog varit bättre att läsa än att lyssna på. Men den var helt okej och jag tar gärna en titt på fler böcker av samma författarinna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0