Skriet från vildmarken

20090217

En klassiker! "Skriet från vildmarken" av Jack London från 1903.
Den lyssnade jag på i min mobil. Vill gärna variera min läsning, dvs både modernt och gammalt. Det känns alltid intellektuellt att ha "plöjt igenom" en klassiker. Eller hur?

Dock är inte alla bra, enligt min mening. Denna bok var rätt tråkig, MEN (Som Tony i Let´s Dance alltid säger), väldigt bildligt skriven. Man ser framför sig vad som händer. Den sätter igång hjärnan så att säga. Och det är väl en av meningarna med böcker?

Boken handlar om blandrashunden Buck som kidnappas från sitt hem och förs till Alaska för att jobba som slädhund. Man får följa hans dramatiska liv genom ägarbyte och vänskap med andra hundar, en berättelse om liv och död.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0