Stulen

20090203

I går lämnade jag in min sons cykel för reparation hos en granne jag har som är duktig på sånt. Betalade några hundra för det var en del att fixa med den. Sedan ställde jag den i vårt cykelrum nere i källaren (vilken är låst och bara kan kommas åt av de som bor i huset).

I natt drömde jag att jag skulle låna mammas bil och öppnade deras garage och......voila....den var borta!
Stulen...

I morse när jag skulle in i cykelrummet för att hämta min egen cykel och susa iväg till jobbet så var Marcus cykel puts väck!
Stulen.....

What a co-incidence!

Jag blir så arg när folk inte kan låta andras saker vara! Det är inte första gången min eller Marcus cykel blir stulen i dessa krokar. Tröttsamt! Och när cykeln dessutom blir stulen inom låsta dörrar....

Det konstiga är också att det fanns minst 5 andra cyklar i samma storlek som var bra mycket mer värda och välbevarade, men endast hans var borta!
Jag har polisanmält det, men att anmäla det till försäkringsbolaget är det inte värt eftersom den var så pass gammal att den inte har så stort värde längre.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0