I love books!

20090712

Jag har verkligen kommit in i en läsperiod nu! Jag läser allt från deckare till komiska böcker. Nu har jag läst ut 4 böcker till på kort tid.

Jag har läst 2 böcker av Sophie Kinsella; "En shopaholic får en syster" och "Shopaholic & Baby". Den sistnämnda läste jag på engelska. Jag fullkomligt ÄLSKAR hennes shopaholic-böcker! De är såååå roliga! Har du inte läst någon av dem så gör det bums!

Sedan läste jag Åsa Schwartz "Och fjättra Lilith i kedjor". Lite speciell, men spännande bok. Definitivt läsvärd! Den handlar om en tjej som flyttar in i en lägenhet och hittar konstiga märken på golven + en gammal dagbok under plankorna i köket. Samtidigt sker ett mord som kopplas till tjejens fynd i lägenheten.

Åsa Larsson har jag inte läst innan, men kom över hennes "Solstorm", vilken var oerhört spännande!! Vill absolut läsa mer av henne. "Solstorm" utspelar sig i Norrland, där det skett ett mord i en kristen församling.

Just nu läser jag "Asyl" av Liza Marklund. Det är fortsättningen på hennes bok "Gömda". Jag läste den för många år sen, men har inte kommit för mig att läsa "Asyl" förrän nu. Den är spännande den också. Men fruktansvärt hemsk. Svår att lägga ifrån sig. Så därför måste jag läsa lite till nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0