Bakdag hos Carola

20090315

För ett tag sedan pratade jag och Carola om att vi skulle ha en bakdag och baka tillsammans. Idag gjorde vi slag i saken! Det var jättetrevligt! Vi bakade maaaassor av bullar med olika slags fyllningar och även biskvier. Biskvierna var ju en utmaning. Det hade varken jag eller Carola gjort innan, men de blev supergoda :) Väl värt allt vispande och krånglande med andra ord. Det finns säkert biskiver som inte är så krångliga att göra, men vi tog Leila Lindholms recept och hon gör ju allt annorlunda :)



Carola och Filip bakar bullar



Michaela kavlar



Ett gäng bullar fyllda med hallon, vanilj och mandelmassa





Gooda biskvier :) Kanske inte de snyggaste?! Men det är ju inte utsidan som räknas, utan insidan.

Så nu ligger det en massa bullar och biskvier i frysen. Vill du komma på fika?





Kommentarer
Postat av: Madde

2009-03-16 @ 14:11:06
Postat av: Madde

Tjenixen!

Hade lite tid över idag och passade på att titta i din blogg. De ser supergoda ut, både biskvierna och bullarna. Jag är reda för fika när det passar dig. Hör av dig så bestämmer vi en tid



Kram

Madde

2009-03-16 @ 14:12:35
Postat av: Maria

Hallå där!

Jag kommer på fika direkt! Ser hur gött ut som helst!

// Kram kram Maria

2009-03-16 @ 19:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0