Elins dop

20090308

Igår var jag på dop i Hedared kyrka. Det var mina vänner Helena och Rickards dotter Elin som skulle döpas. Det var jättevackert och fint. Det är Sveriges enda bevarade medeltida stavkyrka. Väldigt vacker. See for yourself:





Takmålning



Väggmålningar

Själva dopceremonien var känslomässig. Helena hade bett 2 av hennes vänner att sjunga och det var så fint att ögonen tårades. Bättre blev det inte av att titta på Helena som också var fårfylld. Allt var jättebra.









Efteråt åt vi mat i en lokal bredvid kyrkan.



Efter den goda buffén var det dags för paketöppning. Elin fick jättefina presenter. Själv hade jag gjort en tavla med foton jag själv tagit:



Tårta och kaffe bjöds det också på *mums*





Stolt farmor och pappa :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0