4 Boktips

20090504

Jag har läst ut 4 böcker på sistone som jag tänkte berätta lite om.

Den första var "Hennes mjukaste röst" av Bengt Ohlsson.
Den handlar om Karen som vaknar upp i en sjukhussäng efter en bilolycka. Till en början kommer hon inte ihåg så mycket av vad som hände innan olyckan eller orsaken till den, men sakta och säkert kommer minnet tillbaka och hon minns att hon nyligen blivit övergiven av den man hon trodde hon skulle leva resten av livet med. Man får följa Karen i sitt tillfrisknande och sitt framtida liv med omprioriteringar.
En väldigt dyster bok enligt mig. Till en början tyckte jag den var väldigt vacker och poetisk till sitt språk, men efter ett tag blev det för mycket av det goda. Jag ville bara att den skulle ta slut. Och det gjorde den. Äntligen :)
Ingen bok jag rekommenderar faktiskt.

Den andra boken heter "Du är vad du äter" av Gillian McKeith.
Det här är ju ingen roman, som de flesta förstår. Det finns väl ingen som har undgått programmet som går på tv. Denna bok är dock inte skriven av Anna Skipper, utan av hennes "kollega" i Storbritannien. Jag gillar henne! Man tror på det hon skriver. Hon känns vettig. Och hon förklarar genom hela boken VARFÖR man inte ska äta det eller det, eller VAD som händer om du äter det. Jag har blivit mer intresserad av annan mat än den jag är van vid efter att ha läst denna bok. En väldigt lärorik bok som jag rekommenderar till ALLA!
Fram för bönor och mörka bladgrönsaker :)

Den tredje boken heter "Pepparkakshuset" och är skriven av Carin Gerhardsen.
Det är den första delen i en deckarserie som heter Hammarbyserien.
Denna gillade jag skarpt! Oerhört spännande från början till slut! Gillar du deckare så är denna något för dig.
Den handlar om flera bestialiska mord som sker inom en kort tid. Kriminalkommissarie Conny Sjöberg och hans kollegor vid Hammarbypolisen får mycket att göra! Ser fram emot att läsa efterföljaren "Mamma, pappa, barn" som nyligen kommit ut.

Den sista boken är "Mördare utan ansikte" av Henning Mankell.
En gammal goding!
Många har säkert sett den på tv (dock inte jag).
Den var oerhört spännande också! Mankell är duktig på att få dig medryckt i handlingen. Man vill bara ha mer och mer. Och mer Mankell blir det för mig i framtiden!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0