En heldag i Göteborg och Johanna 19 år

20090509

Fredag:

Jag, mamma o syrran tog en heldag i Göteborg för shopping, umgänge och god mat.
Och shopping blev det minsann! Jag köpte massor och hade grymt ont i händerna och armarna när jag kom hem *s*
Det blev ett par nya jeans, en munkjacka, fina skålar, en bok, peelingscrub för kroppen, en torrborste, blommor till scrapbookingen och lite smått o gott.



Mamma med shopping-kassarna :)

Vi fick ta en paus och fika, för att orka med mer affärer.



Klockan 18 hade vi bokat bord på en spansk restaurang som heter Mañana. Där åt vi tapas och guuuud vad gott det var! Man fick en lista att fylla i hur många smårätter man ville beställa in:









Vi åt och drack tills vi nästan stupade...haha. Men konstigt nog så orkar man alltid efterrätt. Jag åt en apelsin- och vaniljpannacotta. Mums!



Ja, det var en mycket trevlig dag!

Lördag:

Idag fyller halvsyster Johanna 19 år. Grattis till dig!
Vi var på kalas idag och det var ett riktigt barnkalas med korv och bröd och kladdkaka :) Men ja, vin drack jag också. Herregud, det gick rätt åt huvudet. Men gott var det!



Födelsedagsbarnet Johanna



Det riktigt goda vinet! Testa! Halvtorrt.



Söta syster yster



Eeeehh, Michaela blev lite berusad av Pridelands 12,5 % :)



Farbror Benny (som fyller 60 år nästa vecka och drar till Lübeck)

Imorgon blir det kalas igen. Då ska släkten komma hit och fira mig lite :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0