Pyssel och melodifestival

20090517

Vilken härlig dag jag hade igår!
Var hemma hos Madde i princip hela dagen. Vi började med att pyssla och testa lite nya tekniker, sedan kollade vi på melodifestivalen på kvällen. Vi åt god mat och hade trevligt tillsammans.



Madde i pysseltagen.



Vi testade att göra egna bakgrunder. Först tog jag ett vitt akvarellpapper och stämplade med en bakgrund med texter i en brun nyans. Sedan stämplade jag med en medaljongstämpel med watermark och embossade med genomskinligt pulver. Efter det tog jag 3 olika bruna distressfärger och en makeupsvamp och duttade in färgen i kanterna. Tyvärr gick jag lite för långt in på pappret för textbakgrunden försvann. Men man lär sig av sina misstag. Till sist tog jag en swirl och stämplade med svart i hörnen och inåt. Blev nöjd med denna trots första gången jag testade. Kul att kunna göra egna bakgrundspapper :)

Till slut får jag väl önska Norge grattis till vinsten i Eurovision Song Contest + att det är deras nationaldag idag!
Hade iofs hellre sett att Island eller Finland vann :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0