Vad har hänt sen sist?

20090530

Mycket har hänt sen sist! Har inte orkat blogga alls. Men nu tänkte jag ta igen allt :)

Tisdag 19/5

Marcus och hans klass var på läger med skolan. De paddlade kanot till en gård, där de sov över. Vi föräldrar fick komma dit på kvällen och grilla med barnen. Det var jättetrevligt!





Torsdag 21/5, Kristi Himmelfärdsdag

Jag var ledig i hela 4 dagar och det var underbart! Som en minisemester. Man behöver ladda batterierna emellanåt.
Denna torsdag var det grillning hos mamma på schemat. Så jag, Marcus, Anne, Felicia, syrran, mamma och Dennis hade trevligt och åt mycket god mat.







Vad barnen växer!

Fredag 22/5

Jag och Anne tog en promenad till "vårt ställe vid Mjörn". Jag fullkomligt ÄLSKAR att sitta där. Det är så oerhört rogivande, och jag vet inte hur många gånger jag har tagit kort på samma motiv med det speciella trädet, men det ser olika ut varje gång. Ett tag när vi satt där började det spöregna så vi fick sätta oss under jätteparaplyet.





Lördag 23/5

Annes ingifte farbror var och hälsade på och vi gick på stan med honom och tog en fika. Sedan gick vi med barnen till Deli Deli och åt supergod mat. Snälle farbrorn betalade hela kalaset :) Efter detta satt vi hemma hos Anne hela kvällen och spelade Uno och kortspel. Supertrevligt!

Tisdag 26/5

Min väninna, Anna, var hemma hos mig och föreläste för mig och Anne om "Egot - din inre motståndare". Det var väldigt intressant och givande. Man förstår varför man reagerar på olika sätt, och vi fick tips på hur man kan "mota Olle i grind" när de negativa tankarna poppar upp i hjärnan. Tack Anna!

Onsdag 27/5

Brännboll med jobbet. Vi på vår förskola, spelade mot en annan förskola i enheten. Tyvärr förlorade vårt team, men det spelar ingen roll för vi hade riktigt trevligt ihop :)
Efter brännbollen åt vi god sallad och fikade tillsammans.

Lördag 30/5

Idag har jag spenderat hela dagen (11-22) på en scrapmara. Superskoj! Vi var ett gäng som pysslade tillsammans. Idag fick jag ganska mycket gjort; 1 scrap-LO och 4 kort.





Ett kort till mamsen på mors dag imorgon.



Denna layout gjorde jag till en tävling, och jag vann tredje pris; ett presentkort på 150 kr på Stämpelboden :)



Detta kort gjorde jag till en annan tävling, men där vann jag inte.



Ett kort till syster Johanna som tar studenten i dagarna hann jag också med :)

Så, som synes, har jag haft fullt upp ett tag här, och det har varit så roligt allt. Nja, förutom en sak. Att jag fick skicka in min älsklingskamera på reparation. Den stora LCD-displayen la av efter 3 veckor :(
Hoppas att få den hem snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0