Fotokurs, sushi och scrapmara

20091101

Lite uppdatering sen sist vore på sin plats!
Ibland har man fullt upp så man hinner inte blogga.
Varje tisdagkväll går jag och Maria på vår fotokurs. Varje vecka lär vi oss något matnyttigt :) Förra gången fick vi testa lite hur vitbalansen fungerar. Jimmy, läraren, ställde fram en massa stearinljus som vi tände och sedan släckte i taket. Jag har alltid haft svårt för att få rätt stämning på bild. Men genom att justera vitbalansen så kan det se ut på en massa olika sätt. Se här;









I fredags slutade jag tidigt och traskade ner till stan för att äta sushi med Madde. Det är första gången i hela mitt 35-åriga liv som jag ätit sushi, men inte sista gången. Det var ju gott! Nu åt jag inte något rå fisk för det klarar jag inte av, men det finns ju en massa andra alternativ som t.ex. omelett, gurka, avokado, räkor osv. Testa vet ja!
På väg till sushirestaurangen gick jag förbi en skylt. Vad väljer du?;











Igår var det scrapmara på Stämpelboden igen. Det är sååå roligt! Tänk dig 85 pysselsugna kvinns i ett stort rum. Koncentrationen hänger i luften. Flitens lampa lyser starkt. Glädjen doftar ljuvligt







Gården inne där Stämpelboden ligger var fint upplyst. Dålig mobiltelefonkamerabild bara :(


Här är vad jag producerade denna dag:




Ett julkort





En vinter-LO





Denna LO påbörjade jag,men är inte klar med den. Ni får se hur den blir när den är klar senare. Jag vill i alla fall ha en romantisk vintage-look. Får se om jag lyckas :)



Här kan ni se lite som andra gjort:





En otroligt fin bröllopsask där det inuti låg placeringskort från alla gäster, där de på insidan av kortet hade skrivit ord till bröllopsparet. Väldigt vackert!




Bu på er!






Kommentarer
Postat av: Ellinor

Fotokurs!! Det låter kul!! :D

Så fina scrappgrejer Du har gjort. Du är visst en riktig talang Du!



Roligt att Du vill vara med i min utlottning! Har reserverat en lott till Dig. Lycka till!



Hoppas Du får en bra vecka!

Mvh Ellinor på Gillberg

2009-11-01 @ 21:26:38
URL: http://gillbergs.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0