En riktig mässhelg

20090927

I helgen har jag varit på två mässor; en syfestival i Borås och bokmässan i Göteborg.

I fredags var jag och Madde i Borås och kollade in Syfestivalen. Det såldes massor av garner, tyger, pärlor och annat för handarbete. Det var också en massa workshops där man fick prova på att sticka, virka, decoupage, smyckestillverkning osv. Jag och Madde provade att virka bakelser. Sen köpte vi en jädrans massa garn :)





Jag har nu gjort klart mina grytlappar också. Så här blev slutresultatet:







Jag har också börjat göra amigurumis. Det är små japanska figurer. Min första blir en mus :) Jag har virkat klart delarna, men ska skaffa stoppning och ögon så jag kan sy ihop den. Bild kommer senare.

Idag var jag, Hanna och Carola på bokmässan i Göteborg. Megamycket folk! Megamånga kändisar :) Bland annat såg vi Jan Guillou, norske Skavlan, Jonas Karlsson, Jessica Andersson, Annika Lantz mm. Köpte en del böcker och tidningar. Jag hade faktiskt med mig en dramaten-vagn och drog allt i. Ett smart drag av mig :) Inga värkande armar eller ryggar. Bilder från idag:



Tony Cronstam signerar min Elvis-bok jag köpte.



Jonas Karlsson satt och blev intervjuad.



Kanske inte bästa bilden på Jan Guillou.



Moi, med mässan bakom mig :) 

Kram kram!





Kommentarer
Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Hej!



Jag lägger då och då upp mönster på bloggen så alla som vill kan virka. Om du har ett speciellt önskemål om en sak du sett på min blogg men som jag inte lagt upp mönster på så går det bra att ge det som förslag.



Oftast när jag virkar skriver jag upp hur jag gör. Men inte alla gånger jag orkar kontrollvirka det och sen lägga upp det på bloggen... men om jag vet att det finns önskemål om det så kan jag ju göra det.



Eller alternativt skicka det till dig på mail så kan du få virka det och kolla så att allt stämmer och så kan jag lägga det på bloggen sen.

2009-09-27 @ 21:34:19
URL: http://stjernfalls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0