Viveka och änglakurs

20090905

Igår slutade jag redan 12,30 på jobbet så då tog jag tåget till Göteborg för lite shopping i Nordstan. Hittade ett par coola jeansleggings med nitar nedtill, hårinpackning och på Clas Ohlson köpte jag akvarellfärg + penslar. Ja, nu ska jag bli konstnär! haha............kanske inte. Men jag vill testa. Kanske man kan få ihop nåt fint nån dag :)
Efter min lilla shoppingrunda hämtade Viveka upp mig på stationen och vi åkte hem till henne för lite tacos med hennes familj. Sedan blev det massa prat, en härlig promenad och lite Guitar Hero innan jag åkte hem igen.
En mycket härlig dag!

Idag var jag och Anita på Änglakurs. Oj, vad spännande! Kursen går ut på att man ska få kontakt med sina skyddsänglar. Vi gjorde en meditation där vi fick kontakt med dem. Jag fick några "bilder" till mig i form av hav, regn, sol osv. Dvs naturens krafter. Vet inte vad det betyder riktigt dock. Jag var inte så avslappnad under senare delen av meditationen för jag fick ont i ryggen som fan av att ligga på yogamattan på golvet. Attans!
Sen hade vi alla varsin änglakortlek så vi övade oss mycket i att få fram budskap från änglarna, se framtiden osv. Men sånt har jag sysslat med innan, speciellt med mina tarotkort.
Det sista vi gjorde var väldigt intressant. Vi satt mittemot en person som vi inte kände sen innan, blundade och tänkte på denna person. Sedan skulle vi tänka att vi gick på en stig som ledde ut på en åker. På åkern stod en blomma, och denna blomma skulle representera personen framför oss. Vi skulle titta noga på blomman och beskriva den så mycket vi kunde.
Jag blev beskriven som en blåklint som hade en orange aura kring sig (orange står för glädje, kreativitet och blå står för andlighet och drömmar). En hare försökte hoppa på blåklinten, men blomman (jag) reste sig starkt och stod stadigt. Blomman sög åt sig allt som kom i dess väg också (ex regn och sol).
En väldigt spännande dag! Delkurs 2 är nästa vecka.

Frid vare med er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0