Boktips!

20100125

"Läsning är för själen vad motion är för kroppen"
(Sir Richard Steele 1672 - 1729)

I år har jag läst 5 böcker; sammanlagt 1539 sidor.

På sistone har jag läst en del bra böcker som är värda att rekommenderas. Som jag nämnt innan så hade vi en första bokcirkel i slutet av förra året. Boken vi läste då heter "En sorts kärlek" och är skriven av Ray Kluun. För ett tag sedan såg jag att han kommit ut med en efterföljare som jag var tvungen att läsa. Den heter "Änklingen". Fantastisk uppföljare!
Jag tycker alla borde läsa dessa böcker. Han är brutalt ärlig och lämnar inget (eller ingen) åt slumpen.

En av mina favoritförfattare har på senare tid blivit Helene Tursten. Hon skriver deckare och gör det riktigt bra. Spännande från sida ett. Jag gillar verkligen deckare. Man ska ha nåt att se fram emot. Och slutet ska inte vara som man tror själv. Då har författaren lyckats. Det gör Tursten. Extra roligt att boken utspelas i Göteborgsmiljö också. Sist läste jag "Det lömska nätet". Läs den du också!

En annan bra deckarförfattare (i Stockholmsmiljö) är Lars Bill Lundholm. Denna gång läste jag "Södermalmsmorden". Har även läst "Kungsholmsmorden". Köp böckerna!

Jag läser inte bara deckare. Gunilla Bergensten har skrivit "När jag fyller 40 ska jag vara snygg. Rik. Lycklig. Och yngre." Fantastiskt rolig! Ja, det är ju bara drygt 4 år kvar innan man är där, så man kan ju lika gärna förbereda sig :)

Nu läser jag "Gunnar" av Bob Hansson. Också en väldigt rolig bok, en rolig bok om tråkiga saker.

LÄS MER!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0