Picknick, moppar, magnolia och slott

20110423

En uppdatering är på sin plats!

Under vinterhalvåret har jag som sagt inte fotat så mycket, men nu när solen har tittat fram titt som tätt suger det i foto- och picknicktarmen :)

Här kommer ett axplock av olika utflykter med nära och kära.

Vi startar med en fotopicknick som jag var på med 2 tjejer från fotoklubben, Linda och Annika. Vi hamnade vid en kyrkoruin i Södra Härene, och sedan fortsatte jag och Linda ut till Brobacka:



Vackra blåsippor!



Så här ser en hängiven fotograf ut!











Några barn lekte monster i ruinen



Montage



Citronfjäril på tussilago, kan det bli mer vårtecken än så?




På långfredagen var jag och Linda och fotade det återkommande Chicken Race i stan. I år var det 740 st moppeåkande fantaster som åkte rundan på 4-5 mil. Det var en fantastiskt rolig upplevelse. Kolla själv:



Gammalt ska det vara!



Välputsat!



Färgglatt



Jag och Linda speglar oss





Körglädje



Kan man vara mindre cool? :)




Nu när solen är varm och god mot oss börjar träd spricka ut, blommor glädja oss med sin vackerhet och det är snart helt grönt. Det är en lisa för själen. Nere vid Nolhaga slott blommar nu ett vackert magnolia-träd:






Idag, påskafton, åkte jag, Anne, Marcus och Felicia till Tjolöholms slott med picknick-korgen i högsta hugg. Det var underbart vackert där och underbart väder! Vi fick en härlig dag:


























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0